Sunday, March 13, 2011

How To Emphasize Your Breasts

Carlo Menzinger Bumbi & Simon, "The Seventh Full Moon"

Titolo : IL SETTIMO PLENILUNIO
Autore : CARLO MENZINGER, SIMONETTA BUMBI
Anno : 2010
Edizione : LIBERODISCRIVERE
Copertina : LUCA OLEASTRI
ISBN : 978-88-7388-252-7
Pagine : 242
Lo scorso anno, l’editore Liberodiscrivere ha pubblicato il romanzo Il Settimo Plenilunio , di Carlo Menzinger, Simonetta Bumbi e Sergio Calamandrei (non accreditato in copertina, ma, a tutti gli effetti, un terzo autore). Si tratta, infatti, a novel "collective", as explained in the introduction Menzinger, but also a "gallery novel, seventeen artists who have helped with numerous illustrations.

An unknown future. The conference "vampires and werewolves: the origins of the legend," Professor Michele Moretti announced the sensational discovery of two gods at the base of the legends about the creatures of the night, the god of the abyss and the goddess of the night Ecatron Saravhan. It all started with the discovery of a manuscript of the tenth century, anticipating many centuries the birth of these myths. A young woman with thick red hair, carefully follow the audience, then approached the student, saying love him to show a more ancient version of the manuscript, of Mesopotamian origin. The next day, the corpse of the professor is found murdered in an alley.
The mysterious red-haired woman, Esharhamat, works at Fastissimo, leader of the links psycoweb . His last position is the "De Mastris case," a rich and powerful magnate who has requested the installation of a line of communication psycho-dimensional . The technician who was accompanied by Esha Chew Huang, for his friends "Chewing Gum", a young Italian-born Chinese. The two start with the ' idrobike , for a journey of forty miles. Despite Chew is engaged by Sonia Stefani, courageous police officer, during the journey can not resist animal attraction to the woman, who returns his attentions: both are the werewolves, but neither knows the nature of the other. After a mishap caused by the diversion of Chew, employees Fastissimo reach the village of De Mastris, a real castle. The rich landlord soon reveals its nature as a vampire, but Chew and Esha will be too late to escape, once discovered the plan of attack against the werewolves, the succhisangue planned for the night of the seventh full moon.

The Seventh Full Moon is a kind of Underworld futuristico, che fonde in maniera convincente la fantascienza e il genere horror a base di vampiri e licantropi. La componente SF si rivela nelle ingegnose invenzioni degli oggetti e dei servizi di uso comune nel futuro, come le psyco-mail , messaggi elettronici tridimensionali inviati attraverso un chip installato dietro l’occhio (con l’inconveniente di non poter evitare di rispondere), o i siso , sogni sintetici indotti, che si consumano nelle dorate psycoteche . Tutto sommato, però, il mondo descritto non è tanto diverso dal nostro: i ritardi della Fastissimo, gli imbrogli delle banche, il potere dei ricchi e delle multinazionali sembrano proiezioni in avanti della nostra società.
Ben costruita è anche la mitologia alla base della società dei vampiri e dei licantropi, creature nate in seguito ad una maledizione di Ecatron, alle quali Saravhan, mossa a pietà, fece dono dell’immortalità. Per la verità i vampiri non risultano particolarmente attraenti, essendo tratteggiati come esseri arroganti e sadici. Ne escono meglio i lupi mannari, che, pur essendo mostri sanguinari, hanno un cuore: si innamorano, soffrono, sono solidali, semplici nei loro istinti primari. Bello, in particolare, il passaggio in cui viene descritto il funzionamento del cervello di Chew: «i pensieri nella sua mente di lupo scorrevano in modo strano, diverso, più lento, più essenziale. Erano pensieri animaleschi. Non era più capace di veri ragionamenti. I sentimenti, però, erano sempre vivi e forti. La mente funzionava bene nel cercare modi per predare o per fuggire ai pericoli. Non aveva spazio per molto altro. C’era, comunque, uno spazio per l’amore».

Risorse Web:
Il sito di Menzinger
La legenda di Carlo Menzinger
Il blog di Simonetta Bumbi
Liberodiscrivere
 

Thursday, March 10, 2011

Desert Eagle 50 For Sale

"The Vampire. True Story" - Extract and booktrailer

Sul sito della Keres Edizioni sono stati recentemente pubblicati un lungo booktrailer, con una inedita timeline de Il Vampiro. Storia Vera di Franco Mistrali, e un estratto con i primi due capitoli del romanzo, scaricabile gratuitamente.
Questo l’incipit:

Nel 1862 io mi trovava a Monaco: qui non si tratta della capitale della Baviera, ma di quel piccolo principato che, sopravissuto a tutti i più vasti cataclismi che sconvolsero l’Europa, fa sventolare la sua bandiera sovrana su un mezzo miglio quadrato di territorio indipendente. Monaco è un delizioso soggiorno: la natura ha prodigati tutti i suoi doni a quel felicissimo paese che sorge in vista al mare azzurro su una pittoresca roccia tutta cinta di giardini sempre fioriti. Cinquecento o seicento persone della più eletta aristocrazia di tutti i paesi d’Europa… continues



Web Resources: Issues
Keres Keres
on Facebook
Preview de The Vampire. True Story

Tuesday, March 8, 2011

Slogans For Landscapers

Simple mind






Born from the ashes of a group of punk-rock of 1977 (Johnny & The Self Abusers, danced one summer and released one single: Saints & Sinners / Dead Vandals ), the original group of SIMPLE MINDS (name taken from a verse of a song by David Bowie, The Jean Genie ") was formed by Jim Kerr (vocals and keyboards), Charles Burchill (guitar and violin), Tony Donald (bass ), Brian McGee (drums). Before the first official exhibition (Feb. '78) the band added a second guitar player Duncan Barnwell, but only for a few months. In that year was sostituito dal tastierista Michael McNeil e Derek Forbes (vero fuoriclasse della band) prese il posto di Donald.

Con questa formazione:

  • Jim Kerr: “solo” canto
  • Charles Burchill: chitarra
  • Michael McNeil: tastiere di ogni tipo
  • Derek Forbes: basso
  • Brian McGee: batteria

i SIMPLE MINDS incidono il loro primo album, Life in a Day (1979). Sarà un discreto successo, ma il lavoro lascia quite dissatisfied with the band: too many tributes to their musical roots (punk-rock, Roxy Music, Kraftwerk and others) to a quintet in rapid evolution. Six months after leaving Real to Real Cacophony (1979), Jim Kerr and his associates regard as their very first album. As often happens, the artist does not match the satisfaction with the public (and critical): the anxiety to distance itself from the models mentioned above leads the musicians on the road to an experimental excessively "dark".

summer 1980, after a season of concerts throughout Europe, the group is found in Rockfield Studios in Wales to record Empires and Dance (1980). Album notevolmente più maturo dei precedenti: il basso sempre più trascinante conduce la musica insieme alle tastiere, lasciando alla chitarra di arricchire il tutto con arpeggi sempre preziosi ed essenziali. A questo si aggiungono la precisione della batteria e la voce di Kerr, ora suadente, ora ammaliante. Anche in questo album sono evidenti i riferimenti a certo sperimentalismo tedesco (Neu! Faust, i già citati Kraftwerk), ma il tutto è filtrato da una ricerca del timbro personale, che da’ una congruenza e una peculiarità irrintracciabili nei primi lavori. Da menzionare anche l’enigmatica e inquietante copertina che si sposa bene con lo sperimentale ermetismo dei testi. Il disco ottiene un buon successo, ma la carente promozione effettuata dalla casa discografica (Arista) porta alla rottura contrattuale.

Ingaggiati dalla Virgin, nella primavera del 1981 il gruppo inizia le registrazioni del nuovo album sotto la produzione di Steve Hillage. Un primo singolo (“The American”) ottiene un successo insperato e con una grande quantità di materiale i SIMPLE MINDS pubblicano ad Agosto di quell’anno una doppia uscita: le prime copie di Sons and Fascination (1981) conterranno il mini LP Sister Feelings Call (1981). In seguito gli album saranno stampati e venduti singolarmente. Quasi scomparse le atmosfere dark e, su tappeti sonori lussureggianti, i ritmi si fanno sempre the most captivating and hypnotic, the voice of Kerr safer, more accurate and powerful battery and the guitar all the bejeweled, while leading his musical subtext. Shortly after the release of two albums, the band lost drummer and after trying in concert Kenny Hislop and Mike Ogletree you decide to come, however, that Mel Gaynor started to record.

With a new producer, Peter Walsh, the band completed in the summer of 1982 the recordings for what many consider their masterpiece. New Gold Dream (81-82-83-84) published in September of that year after the release of several highly successful singles: "You Promised A Miracle "and" Glittering Prize ", both on 33giri. Only nine songs, just over fifteen of the previous two jobs, but all have great emotional appeal. Great rhythms, more rock and nothing more decadent but charming sound plots made by keyboards and bass in the foreground, and as an icing on the cake, the beautiful voice of Kerr and Burchill's guitar precious embroideries. Once again I must point out the extraordinary work of Derek Forbes, a virtuoso of the instrument, like his contemporary Mick Karn (Japan), now sadly gone. At that time, SIMPLE MINDS perform a miracle of art, managing to give the same emotions both on disk and in concert, to experience diretta. Il disco costituisce l’apice artistico della band e, da quel momento in poi, inizia la parabola discendente.

I dischi proposti sono stati rieditati e pregevolmente rimasterizzati su CD nel 2002-2003 dalla Virgin.

Empires and Dance
  1. I Travel - 3:46
  2. Today I Died Again - 4:39
  3. Celebrate - 5:03
  4. This Fear of Gods - 7:00
  5. Capital City - 6:14
  6. Constantinople Line - 4:44
  7. Twist/Run/Repulsion - 4:38
  8. Thirty Frames a Second - 5:14
  9. Kant-Kino - 1:50 (strumentale)
  10. Room - 2:30



Sons and Fascination
  1. In Trance as Mission - 6:50
  2. Sweat in Bullet - 4:30
  3. 70 Cities as Love Brings the Fall - 4:48
  4. Boys From Brazil - 5:30
  5. Love Song - 5:03
  6. This Earth That You Walk Upon - 5:26
  7. Sons and Fascination - 5:23
  8. Seeing out the Angels - 6:11


Sister Feelings Call
  1. Theme for Great Cities - 5:50(strumentale)
  2. The American - 3:49
  3. 20th Century Promised Land - 4:53
  4. Wonderful in Young Life - 5:20
  5. League of Nations - 4:55
  6. Careful in Career - 5:08
  7. Sound in 70 Cities - 5:01(strumentale)



New Gold Dream (81-82-83-84)
  1. Someone Somewhere in Summertime - 4:36
  2. Colours Fly and Catherine Wheel - 3:49
  3. Promised You a Miracle - 4:28
  4. Big Sleep - 5:00
  5. Somebody Up There Likes You - 5:02 (strumentale)
  6. New Gold Dream (81-82-83-84) - 5:39
  7. Glittering Prize - 4:33
  8. Hunter and the Hunted - 5:55
  9. King Is White and in the Crowd - 7:00


Sunday, March 6, 2011

Wow Where Do You Get The Transparent Tiger Mount

The Last Vampire. Creatures in the Dark

Title: THE LAST VAMPIRE. CREATURE IN THE DARK (Blood: The Last Vampire)
Director: Chris Nahon
subject and scene. : CHRIS CHOW
Starring: GIANNA (Saya), Allison Miller (Alice), Koyuki (Onigen)
Duration , Col. , Orig : 85 ', C, HONG KONG-CHINA-FRANCE
production. : EAST WING HOLD. et al.
Year: 2009 Edition
: SONY PICTURES, 2010
Extra: Behind the Scenes "(19 ')," the stunt "(17')

The Sony has released year-end of the DVD The Last Vampire , live action version of the beautiful souls Blood. The Last Vampire . The film is quite faithful to the original story, with respect to which are added some characters and il racconto dell’infanzia di Saya.

Tokyo, 1970. In un vagone vuoto della metropolitana, la vampira cacciatrice Saya trova una delle “sanguisughe”, con cui ingaggia battaglia e su cui riesce ad avere la meglio con la sua katana. Due agenti del Consiglio la attendono alla fermata: il gentile Michael e l’indisponente Luke.
Mentre le truppe statunitensi imperversano nel Vietnam, nella base aereonautica americana di Kanto vengono uccise tre persone: è il segno che Onigen, il demone più antico e potente, è vicino. L’unica che può sconfiggerlo è Saya, addestrata dal maestro Kato e a cui il demone uccise il padre, a sua volta cacciatore. Il Consiglio crea una copertura per la vampira, che enters the American high school student as the Kanto Japanese. Soon Saya finds vampires to kill, two fake students, and saves Alice, the daughter of General McKee. This start of the investigation, but is bypassed by the men of the Council who pretend to be members of the CIA. The Floor of the Council, however, is working, and the mission of Saya drew Onigen.
took to heart the fate of Alice, which will have to watch your back several times, Saya will collide not only with the Kanto Onigen and leeches, but also with some staff members of the Council, far from being friendly towards him, and with the its very nature a cross between demon and human.

Excellent prova registica di Nahon, che, tra antichi villaggi giapponesi e scenari metropolitani alla Blade Runner , alterna momenti intimistici ed onirici ad un’azione mozzafiato. Proprio i combattimenti sorprendono maggiormente per la realizzazione innovativa ed originale: particolarmente avvincenti sono gli scontri con le spade, basati sulle arti marziali, in cui, tra accelerazioni e ralenti , vengono ben dosate le scene splatter, condite di getti di sangue che si separano in gocce scure e dense, e le sorprendenti acrobazie di Saya e di Kato. Memorabile, in particolare, la sequenza in cui la cacciatrice combatte contro un centinaio di sanguisughe, contro cui deve difendere non solo se stessa, ma anche Alice, che, presa per hand, becomes an appendage of his body.
The characters are well defined: above all, fought a Saya, who feels the heir of his father, but also the evil that killed him. You tell her that Alice should not doubt his humanity, since, unlike the demons, has a soul. Ultimately
The Last Vampire is a great action movie with a solid plot. It is natural to wonder why it came out only for the home video market.



Web Resources: Site
Sony
Card IMDB

Friday, March 4, 2011

Halo Rings For Headlights

Dracula

Titolo : DRACULA
Storia : BRAM STOKER
Adattamento : LEAH MOORE, JOHN REPPION
Disegni : COLTON WORLEY
Copertina : JOHN CASSADAY
Lettering : ALESSANDRO BENEDETTI
Traduzione : FABIO GAMBERINI
ISBN : 978-88-6346-875-5
Pagine : 176
Ed. originale : DYNAMITE ENT., 2009
Ed. it. : PANINI COMICS, 11-2010
Panini published in November last year an ambitious comic book version of Dracula , from the novel by Stoker. Adaptation is Leah Moore (daughter of Alan Moore) and her husband John Reppion, with illustrations by Colton Worley.

April 30, Monaco. Jonathan Harker is on a coach out of town. The driver warns that it is Walpurgisnacht, certainly not the best night to travel, and refuses to take a road indicated by Harker. English continues to walk his walk, and at one point appears in the distance, only for a moment, the silhouette of a tall, thin man. Walking, Harker loses cognition time and is surprised by a snowstorm. To escape the cold, finds shelter in a crypt. Here, however, something unthinkable happens: a corpse with a stake driven into his chest seems to respond to lightning, rising to a wail of agony. Jonathan escapes but is soon overwhelmed by the storm. It is later found by villagers under a huge wolf, which saved his life with the warmth of fur. Harker is thus returned to the Quatre Saisons, where she found a letter awaiting him in his noble castle Dracula.
Harker's journey to Transylvania continues, followed by the notes in the story told by Stoker novel, Jonathan's meeting with the three wives, his imprisonment in the castle, the three proposals of marriage of Lucy, a holiday in Whitby with her friend Mina, the sinking of the ship Demeter, up chasing Dracula in Transylvania, and a final showdown. This

Complete Dracula is presented as a faithful version of Stoker's story, which adds nothing, resulting servile and lacking originality. Moore and Reppion reproduce even the same formula of the story, presenting the expedient of diaries, letters, documents. On comics, though, it seems to not work so well, too heavy to read. Reading, however, already hard enough for long captions and ubiquitous, so thick from choke on several occasions the drawings. Only interesting aspect of the text is drawn from the inclusion dell'antefatto 'Dracula's Guest .
remarkable results, however, the illustrations: the actual paintings, leaden, expressionist flavor. The characters are stiff, offered in a certain rigidity and portraits with faces carved, shaded, which projects a strong inner conflict. The accuracy is almost photographic, with dull colors, dull night. The design, however, is too subservient to the text, which is delegated to the narrative, thereby giving up the fluidity of the cartoons.
Ultimately, you do not understand well the meaning of this pretentious Dracula , vista l’esistenza delle superbe versioni a fumetti di Mignola, Muth, Crepax, Fernandez… Se, poi, in nome della fedeltà al romanzo, se ne ripropongono interi brani, tanto vale rileggersi il libro.

Risorse Web:
Sito ufficiale di Moore e Reppion
John Reppion su Wikipedia
Leah Moore su Wikipedia
Panini Comics
 

Wednesday, March 2, 2011

Gential Warts Look Alike

Richard D'Anna, "Wax Figure"

Titolo : LA FIGURA DI CERA
Autore : RICCARDO D’ANNA
Anno : 2011
Edizione Italian : GARGOYLE, 2011
Cover: ni
ISBN: 978-88-89541-53-1
Pages: 200
The publishing house has not only reprinted Gargoyle The bite on the neck , published by Longanesi in 1968 and now hard to find, but managed to follow the story of Richard Fountain, again putting into action the more that Anthony Seymour, along with the inspector Tyrrel, will solve a mysterious new case.
The author is Richard D'Anna, who, after having supervised the editing of the novel by Simon Raven, the challenged himself to write a horror had started right where The bite on the neck ended.

We are in the 50s and the world is painfully recovering from the catastrophe of World War II Anthony Seymour has not forgotten the sad end of his friend Richard Fountain and Penelope, and the fact that their bodies were pierced by a wooden stake. The inspector
Tyrrel convenes in order to provide clarification regarding the central purpose of Fountain: The details should be used to find a connection with the cases of suicide which occurred recently in London. The number of suicides began shortly after the death of the Marquise of Lucrezia D'Ateleta Montevago il cui cadavere, che dovrebbe riposare nel Wellington Cemetery, non è più nella bara.
La marchesa, oltre ad essere stata la musa ispiratrice di Gabriele D’Annunzio, che le aveva dedicato alcuni versi, era appassionata (come Fountain) di occultismo e, attingendo a pratiche negromantiche, avrebbe creato un suo calco in cera grazie al quale sarebbe poi potuta tornare in vita. Il recupero di questa figura di cera potrebbe porre fine alla serie di suicidi che sembrano indotti dall’influsso magnetico della marchesa.
Inizia un viaggio attraverso l’Europa e la prima tappa è Venezia, dove, nella “casa mozza” appartenuta alla defunta, potrebbe trovarsi la figura di cera. La nuova proprietaria è Peggy Guggenheim, che ha solo sentito parlare della marchesa. Le ricerche si rivelano infruttuose.
Con un aereo militare Seymour parte per la Germania, accompagnato dallo studente Piers Clarence, il cui anticonformismo diventa spesso fonte d’imbarazzo. Troveranno solo le rovine dell’impero di Hitler e, sebbene abbiano modo di approfondire le nozioni occulte che hanno costituito le fondamenta del nazismo, non troveranno traccia della scultura.
Probabilmente, la silouette in cera della marchesa non si è mai spostata da Londra.

Seymour, la voce narrante del romanzo, durante le tappe che percorre per trovare la figura di cera, è accompagnato da una presenza inquietante, nascosta nelle ombre, le cui incursioni nella realtà to cause a major upheaval, chilling terror. This is a feature of many horror films, beginning with those of Hammer, the author has managed to put in the pages of his novel by making the plot twists as the film disturbing.
horrific elements creep in a purely noir plot that, as Stephen Priarone introduction highlights, Conan Doyle recalls the style and respect for the decision to entrust a supporting actor in the role of narrator. The characters are plausible and credible, the only element that, although the protagonist, and belongs to the context of the story of the legendary, and the Marquise, whose actions are detectable a sconcertanti percezioni soggettive.
La prosa di Riccardo D’Anna è pulita ed elegante; nel corso della narrazione compaiono interessanti riferimenti storici, frutto di una meticolosa documentazione, ulteriormente chiariti dal ricco apparato di note.

Risorse Web:
Gargoyle Books