Wednesday, March 2, 2011

Gential Warts Look Alike

Richard D'Anna, "Wax Figure"

Titolo : LA FIGURA DI CERA
Autore : RICCARDO D’ANNA
Anno : 2011
Edizione Italian : GARGOYLE, 2011
Cover: ni
ISBN: 978-88-89541-53-1
Pages: 200
The publishing house has not only reprinted Gargoyle The bite on the neck , published by Longanesi in 1968 and now hard to find, but managed to follow the story of Richard Fountain, again putting into action the more that Anthony Seymour, along with the inspector Tyrrel, will solve a mysterious new case.
The author is Richard D'Anna, who, after having supervised the editing of the novel by Simon Raven, the challenged himself to write a horror had started right where The bite on the neck ended.

We are in the 50s and the world is painfully recovering from the catastrophe of World War II Anthony Seymour has not forgotten the sad end of his friend Richard Fountain and Penelope, and the fact that their bodies were pierced by a wooden stake. The inspector
Tyrrel convenes in order to provide clarification regarding the central purpose of Fountain: The details should be used to find a connection with the cases of suicide which occurred recently in London. The number of suicides began shortly after the death of the Marquise of Lucrezia D'Ateleta Montevago il cui cadavere, che dovrebbe riposare nel Wellington Cemetery, non è più nella bara.
La marchesa, oltre ad essere stata la musa ispiratrice di Gabriele D’Annunzio, che le aveva dedicato alcuni versi, era appassionata (come Fountain) di occultismo e, attingendo a pratiche negromantiche, avrebbe creato un suo calco in cera grazie al quale sarebbe poi potuta tornare in vita. Il recupero di questa figura di cera potrebbe porre fine alla serie di suicidi che sembrano indotti dall’influsso magnetico della marchesa.
Inizia un viaggio attraverso l’Europa e la prima tappa è Venezia, dove, nella “casa mozza” appartenuta alla defunta, potrebbe trovarsi la figura di cera. La nuova proprietaria è Peggy Guggenheim, che ha solo sentito parlare della marchesa. Le ricerche si rivelano infruttuose.
Con un aereo militare Seymour parte per la Germania, accompagnato dallo studente Piers Clarence, il cui anticonformismo diventa spesso fonte d’imbarazzo. Troveranno solo le rovine dell’impero di Hitler e, sebbene abbiano modo di approfondire le nozioni occulte che hanno costituito le fondamenta del nazismo, non troveranno traccia della scultura.
Probabilmente, la silouette in cera della marchesa non si è mai spostata da Londra.

Seymour, la voce narrante del romanzo, durante le tappe che percorre per trovare la figura di cera, è accompagnato da una presenza inquietante, nascosta nelle ombre, le cui incursioni nella realtà to cause a major upheaval, chilling terror. This is a feature of many horror films, beginning with those of Hammer, the author has managed to put in the pages of his novel by making the plot twists as the film disturbing.
horrific elements creep in a purely noir plot that, as Stephen Priarone introduction highlights, Conan Doyle recalls the style and respect for the decision to entrust a supporting actor in the role of narrator. The characters are plausible and credible, the only element that, although the protagonist, and belongs to the context of the story of the legendary, and the Marquise, whose actions are detectable a sconcertanti percezioni soggettive.
La prosa di Riccardo D’Anna è pulita ed elegante; nel corso della narrazione compaiono interessanti riferimenti storici, frutto di una meticolosa documentazione, ulteriormente chiariti dal ricco apparato di note.

Risorse Web:
Gargoyle Books
 

0 comments:

Post a Comment